13 stycznia 2019 roku, w naszym mieście po raz kolejny zagrała WIELKA ORKIESTRA ŚWIĄTECZNEJ POMOCY.

Był to już 27 finał, w którym jak zwykle wzięliśmy udział. Nasi uczniowie pracowali jako wolontariusze WOŚP, zbierając pieniądze do puszek, nasi rodzice jak co roku wspomogli kawiarenkę,przygotowując smakołyki i slodkości, a nasze dziewczynki pod wodzą Pani Agaty Sorokulskiej, zatańczyły podczas finału. W tym roku udało się nam również zebrać fanty na loterię fantową i bony od rodziców, a nasz utalentowany przewodniczący Rady Rodzciów, Pan Dawid Wiewiórowski, przygotował na licytację rzeźbę anioła.

Wszystkim, którzy zaangażowali się w to przedsięwzięcie i wspomogli WOŚP, SERDECZNIE DZIĘKUJEMY!!!

Oto oficjalne wyniki zbtegorocznej zbiórki:

Gmina Krosno Odrzańskie z kolejnym rekordem w ramach WOŚP. Łącznie zebrano 77.713,49 zł, w tym 49 260,49 zł w Krośnie Odrzańskim
i 28 453,00 zł w sztabie w Osiecznicy. Dziękujemy

Karnawał to miła tradycja przepełniona muzyką i zabawą, gdzie ważnym elementem tego okresu są bale karnawałowe.

Bal karnawałowy dla uczniów klas I - III, to dzień   niezwykły, często wyczekiwany przez wiele tygodni.

Jest atrakcją bardzo lubianą przez dzieci, dostarczającą im wielu przeżyć i radości.

Tak też było u nas.

W dniu 11 stycznia 2019r. w naszej szkole odbył się Bal Karnawałowy.

Tego dnia już od rana na szkolnym korytarzu pojawiały się kolorowe postacie.

Dzieci przebrane były za bohaterów znanych bajek, w gabinetach lekcyjnych można było spotkać wróżki, królewny, delikatne motylki, rycerzy, piratów, policjantów, Spider-Mana, Batmana, ...nie sposób zliczyć i wymienić tych wszystkich postaci. Rozpoznać dzieci było bardzo trudno.

Kiedy o godzinie 9.00 wszyscy uczestnicy balu przeszli do sali balowej, zabawa rozpoczęła się na dobre,

a o nastrój i zachętę do wesołej zabawy zadbali rodzice, nauczycielki.

Na tą wyjątkową okazję, dzięki wsparciu szkolnej Rady Rodziców zaprosiliśmy do prowadzenia balu wodzireja z firmy HuFa,

który zachęcał wszystkich do tańca przygotowaną muzyką. Dzieci świetnie się bawiły uczestnicząc wspólnie ze swoimi paniami w zabawach.

Na sali podczas pląsów robiło się kolorowo, wszyscy bawili się wesoło,

uśmiech nie znikał z twarzy mimo chwilowego zmęczenia.

Po kilku chwilach wypoczynku muzyka znowu porwała wszystkich do tańca

w rytm samby, walczyka i lambady.

Kiedy czas zabawy dobiegł końca dzieci z żalem opuszczały salę balową.

Bal umożliwił dzieciom i wychowawcom spędzenie czasu w miłej atmosferze.

Wspólna zabawa przyniosła wiele radości naszym wychowankom.

Dziękujemy rodzicom za zaangażowanie

w przygotowanie pięknych balowych strojów oraz słodkiego poczęstunku.


W roku szkolnym 2018/2019 w naszej szkole odbyło się 10 konkursów przedmiotowych, kt órych organizatorem jest Lubuski Kurator Oświaty.

Dziękujemy wszystkim uczestnikom konkursów za podjęcie trudu przygotowania się do konkursu i zmierzenie się z zadaniami konkursowymi.

W szczególności gratulujemy naszym uczniom, którzy uzyskali wyniki powyżej 85% i tym samym zakwalifikowali się

do etapów rejonowych poszczególnych konkursów.

Oto nasi zwycięzcy:

 

 

 

 

JĘZYK POLSKI

  • JULIA DABROWSKA
  • BIANKA CIELUSZAK
  • MONIKA WOJCIECHOWICZ
  • KAROLINA WOJTASIK

MATEMATYKA

  • IGNAT ASTROWKA
  • IGOR LISOWSKI
  • MARCEL OBARA

BIOLOGIA

  • MIKOŁAJ TOMASZEWSKI
  • INGA KARAŚ
  • IGNAT ASTROWKA

GEOGRAFIA

  • SZYMON DUNAJSKI
  • INGA KARAŚ

HISTORIA

  • JAN JASIK
  • JAN ŻYBURA

JĘZYK ANGIELSKI

  • PAULINA OPAT

Wszystkim, którzy zakwalifikowali sie do kolejnego etapu konkursów, serdecznie gratulujemy i życzymy powodzenia na kolejnych etapach.

Niech to będzie dobry czas.

Wszystkiego, co tworzy domowe ciepło, dużo serdeczności i uśmiechów.

Wspaniałych Świąt Bożego Narodzenia, spędzonych w rodzinnej atmosferze, a w Nowym Roku 2019 sukcesów

i  wszelkiej pomyślności

życzy społeczność

Szkoły  Podstawowej nr 2 w Krośnie Odrzańskim.

PRZEBIEG EGZAMINU PRÓBNEGO

18, 19, 20 GRUDNIA 2018  

700 – DYREKTOR SPRAWDZA PRZYGOTOWANIE SAL DO EGZAMINU

730 – WSZYSCY UCZNIOWIE KLAS VIII SĄ W SZKOLE

730 - WYCHOWAWCY KLAS VIII SPRAWDZAJĄ OBECNOŚĆ I ODBIERAJĄ OD UCZNIÓW TELEFONY KOMÓRKOWE DO DEPOZYTU

735 – DYREKTOR I ZASTĘPCA SPRAWDZAJĄ CZY ZESPOŁY NADZORUJĄCE SĄ W KOMPLECIE, WSZYSCY UCZNIOWIE SĄ NA II PIĘTRZE

740 – ZASTĘPCA, DYREKTOR, PRZEWODNICZĄCY ZESPOŁÓW NADZORUJĄCYCH ORAZ PRZEDSTAWICIELE ZDAJĄCYCH – IDZIEMY DO SALI NR 16 I ODBIERAMY ARKUSZE EGZAMINACYJNE

745 – PRZEWODNICZĄCY ZESPOŁÓW NADZORUJACYCH ORAZ PRZEDSTAWICIELE ZDAJĄCYCH ODBIERAJĄ ZESTAWY OD DYREKTORA

750 – UCZNIOWIE WCHODZĄ DO SAL – WG KOLEJNOŚCI NA LISTACH I LOSUJĄ NUMERY STOLIKÓW

755 – PRZEWODNICZĄCY W SALACH PRZYPOMINAJĄ ZASADY:

  • SPRAWDZIĆ KOMPLETNOŚC ZESTAWU
  • ZAKODOWAĆ – W JAKI SPOSÓB
  • ZAPOZNAĆ SIĘ Z INSTRUKCJĄ DLA ZDAJĄCEGO

755 – UCZNIOWIE MOGĄ SKORZYSTAĆ Z TOALETY

800 – ZESPOŁY NADZORUJĄCE ROZDAJĄ ZESTAWY UCZNIOM

  • UCZNIOWIE CZYTAJĄ INSTRUKCJĘ
  • KODUJĄ PRACE I PRZYKLEJAJĄ NAKLEJKI Z KODAMI I PESELEM- NAKLEJKA Z IMIENIEM I NAZWISKIEM WRACA DO KOPERTY!
  • ZESPOŁY SPRAWDZAJĄ KODOWANIE
  • UCZNIOWIE SPRAWDZAJĄ KOMPLETNOŚĆ ZESTAWÓW
  • ZACZYNAJĄ PISAĆ
  • PRZEWODNICZĄCY ZAPISUJE NA TABLICY CZAS ROZPOCZĘCIA I ZAKOŃCZENIA  PRACY Z ZESTAWEM EGZAMINACYJNYM
  • 10 MINUT PRZED KOŃCEM CZASU PRZEWODNICZĄCY PRZYPOMINA :

               PROSZĘ PAMIĘTAĆ O ZAKODOWANIU ODPOWIEDZI NA KARCIE ODPOWIEDZI

  • KIEDY SKOŃCZY SIĘ CZAS PRACY Z ZESTAWEM PRZEWODNICZĄCY INFORMUJE O TYM ZDAJĄCYCH I DAJE IM JESZCZE 5 MINUT NA PRZENIESIENIE ODPOWIEDZI NA KARTĘ ODPOWIEDZI I SPRAWDZENIE POPRAWNOŚCI KODOWANIA
  • PO ZDANIU ARKUSZA UCZNIOWIE W CISZY UDAJĄ SIĘ NA PARTER- DO ŚWIETLICY

  • NA EGZAMIN UCZEŃ POWINIEN PRZYNIEŚC DOKUMENT TOŻSAMOŚCI ZE ZDJĘCIEM
  • ZA EGZAMINY PRÓBNE NIE WYSTAWIA SIĘ OCEN
  • NA EGZAMINIE UCZEŃ MOŻE MIEĆ MAŁĄ BUTELKĘ Z WODĄ – POSTAWIONĄ NA PODŁODZE PRZY ŁAWCE
  • NA EGZAMIN MOŻNA WNIEŚĆ TYLKO DŁUGOPIS Z CZARNYM WKŁADEM – NIE MOŻNA MIEĆ DŁUGOPISÓW ZMAZYWALNYCH!
  • NA EGZAMIN Z MATEMATYKI DODATKOWO MOŻNA ZABRAĆ LINIJKĘ
  • PODCZAS PRACY Z ZESTAWEM EGZAMINACYJNYM ZDAJĄCY NIE POWINIEN OPUSZCZAĆ SALI, W UZASADNIONYCH PRZYPADKACH MOGĄ WYJŚĆ ZA ZGODĄ PRZEWODNICZĄCEGO ZESPOŁU EGZAMINACYJNEGO – ZDAJĄCY SYGNALIZUJE POTRZEBĘ WYJŚCIA PODNIESIENIEM RĘKI, ZOSTAWIA ZAMKNIĘTY ARKUSZ NA ŁAWCE, CZAS JEGO NIEOBECNOŚCI JEST ODNOTOWYWANY W PROTOKOLE EGZAMINACYJNYM

PO EGZAMINIE PRÓBNYM UCZNIOWIE UDAJĄ SIĘ NA PRZERWĘ, A POTEM IDA NA LEKCJE – ZGODNIE Z PLANEM ZAJĘĆ Z DANEGO DNIA.

Egzamin ósmoklasisty

 EGZAMIN ÓSMOKLASISTY
(FORMUŁA OD ROKU SZKOLNEGO 2018/2019)

Egzamin ósmoklasisty jest egzaminem obowiązkowym, co oznacza, że każdy uczeń musi do niego przystąpić, aby ukończyć szkołę. Nie jest określony minimalny wynik, jaki uczeń powinien uzyskać, dlatego egzaminu ósmoklasisty nie można nie zdać
Egzamin pełni dwie zasadnicze funkcje:

  • określa poziom wykształcenia ogólnego uczniów w zakresie obowiązkowych przedmiotów egzaminacyjnych i zapewnia uczniowi, jego rodzicom, nauczycielom oraz władzom oświatowym informację zwrotną na temat tego poziomu wykształcenia;
  • zastępuje egzamin wstępny do szkół ponadpodstawowych, które wykorzystują wyniki egzaminu ósmoklasisty z poszczególnych przedmiotów jako kryteria w procesie rekrutacji, jeżeli liczba kandydatów jest większa niż liczba wolnych miejsc w danej szkole.
Do egzaminu nie przystępuje uczeń posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym lub niepełnosprawności sprzężone, gdy jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym lub znacznym.
Z przystąpienia do egzaminu może być zwolniony:
  • uczeń posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawności sprzężone inne niż niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym lub znacznym. Z wnioskiem o zwolnienie występują rodzice ucznia do dyrektora okręgowej komisji egzaminacyjnej. Wniosek musi być pozytywnie zaopiniowany przez dyrektora szkoły;
  • uczeń, który - ze względu na szczególny przypadek losowy lub zdrowotny - nie mógł przystąpić do egzaminu ani w terminie głównym, ani w terminie dodatkowym;
  • uczeń, który jest laureatem lub finalistą olimpiady przedmiotowej albo laureatem konkursu przedmiotowego o zasięgu wojewódzkim lub ponadwojewódzkim, organizowanego z zakresu jednego z przedmiotów objętych egzaminem ósmoklasisty, jest zwolniony z egzaminu z tego przedmiotu.
    Na zaświadczeniu o szczegółowych wynikach egzaminu ósmoklasisty w rubryce danego przedmiotu będzie on miał wpisane słowo - odpowiednio - "zwolniony" lub "zwolniona" oraz maksymalny wynik, tj. "100%" (wynik procentowy) oraz "100" (wynik na skali centylowej).

Pierwszy egzamin (rok szkolny 2018/2019) będzie obejmował:

  • język polski;
  • matematykę;
  • język obcy.

Od roku szkolnego 2021/2022 oprócz języka polskiego, matematyki i języka obcego, uczeń będzie jeszcze zdawał egzamin z dodatkowego przedmiotu. Będzie mógł dokonać wyboru spośród następujących przedmiotów:

  • biologia;
  • chemia;
  • fizyka;
  • geografia;
  • historia.

Języki obce jakie ośmioklasista ma do wyboru to:

  • angielski;
  • francuski;
  • włoski;
  • hiszpański;
  • niemiecki;
  • rosyjski;
  • ukraiński;

przy czym musi to być język, którego uczeń uczył się w szkole w ramach obowiązkowych zajęć edukacyjnych.Egzamin jest przeprowadzany w dwóch terminach: głównym i dodatkowym. 
Termin główny: kwiecień.
Termin dodatkowy: czerwiec.
Do egzaminu w terminie dodatkowym przystępuje uczeń, który nie przystąpił do egzaminu w terminie głównym z przyczyn losowych lub zdrowotnych. Egzamin ósmoklasisty będzie przeprowadzany w ciągu 3 dni. 

DZIEŃ PRZEDMIOT CZAS TRWANIA EGZAMINU**
15 kietnia 2019 (poniedziałek), godzina 9.00 język polski 120 minut   
16 kwietnia 2019 (wtorek), godzina 9.00 matematyka 100 minut
17 kwietnia 2019 (środa), godzina 9.00 język obcy
wybrany przedmiot*
90 minut
90 minut

*obowiązuje od roku szkolnego 2021-2022
**czas trwania egzaminu z poszczególnych przedmiotów może być wydłużony w przypadku uczniów, którym przysługuje dostosowanie warunków przeprowadzania egzaminu. Do czasu trwania egzaminu z danego przedmiotu nie wlicza się czasu przeznaczonego na sprawdzenie przez ucznia poprawności przeniesienia odpowiedzi na kartę odpowiedzi (5 minut).


Wyniki egzaminu będą przedstawiane w procentach i na skali centylowej (odsetek liczby uczniów, - zaokrąglony do liczby całkowitej - którzy uzyskali z danego przedmiotu wynik taki sam lub niższy niż dany uczeń).

WAŻNE TERMINY

Do 30 września
Rodzice ucznia składają dyrektorowi szkoły pisemną deklarację, w której:
  • wskazują język obcy nowożytny, z którego uczeń lub słuchacz przystąpi do egzaminu;
  • (od 2022 r.) wskazują przedmiot do wyboru, z którego uczeń lub słuchacz przystąpi do egzaminu;
  • informują o zamiarze przystąpienia do egzaminu z matematyki (a od 2022 r. również z przedmiotu do wyboru) w języku danej mniejszości narodowej, mniejszości etnicznej lub w języku regionalnym.
Do ok. 15 stycznia (3 miesiące przed egzaminem)
Rodzice ucznia mogą zgłosić dyrektorowi szkoły pisemną informację o zmianie w deklaracji, którą złożyli do 30 września.
Do ok. 30 marca (nie później niż na 2 tygodnie przed egzaminem)
Laureaci i finaliści olimpiad przedmiotowych oraz laureaci konkursów przedmiotowych o zasięgu wojewódzkim lub ponadwojewódzkim mogą przekazać do OKE (za pośrednictwem dyrektora szkoły) informację o zmianie w deklaracji, którą złożyli do 30 września.

Podstawowe zasady obowiązujące podczas przeprowadzania egzaminu

Komunikat dyrektora CKE z 20 sierpnia 2018r. w sprawie materiałów i przyborów pomocniczych, z których mogą korzystać zdający na egzaminie ósmoklasisty, egzaminie gimnazjalnymi egzaminie maturalnym w 2019 roku.

***

  • Podczas egzaminu z każdego przedmiotu każdy zdający siedzi przy osobnym stoliku. Na stoliku mogą znajdować się wyłącznie arkusze egzaminacyjne, materiały i przybory pomocnicze wskazane w komunikacie dyrektora CKE oraz – w przypadku uczniów chorych lub niepełnosprawnych – leki i inne pomoce konieczne ze względu na chorobę lub niepełnosprawność;
  • do sali egzaminacyjnej nie można wnosić żadnych urządzeń telekomunikacyjnych, np. telefonów komórkowych, odtwarzaczy mp3, smartwatchy, ani korzystać z nich w tej sali. Złamanie powyższej zasady będzie każdorazowo skutkować unieważnieniem egzaminu z danego przedmiotu;
  • w czasie egzaminu zdający mogą opuszczać salę egzaminacyjną w uzasadnionej sytuacji, po uzyskaniu zezwolenia przewodniczącego zespołu nadzorującego i po zapewnieniu warunków wykluczających możliwość kontaktowania się z innymi osobami, poza osobami udzielającymi pomocy medycznej;
  • członkowie zespołu nadzorującego nie mogą udzielać zdającym wyjaśnień dotyczących zadań egzaminacyjnych. Nie mogą również w żaden sposób komentować zadań egzaminacyjnych;
  • w przypadku:
    • stwierdzenia niesamodzielnego rozwiązywania zadań egzaminacyjnych lub
    • zakłócania przebiegu egzaminu, lub
    • wniesienia do sali egzaminacyjnej materiałów lub przyborów pomocniczych niewymienionych w komunikacie dyrektora CKE
    egzamin danego ucznia z danego przedmiotu egzaminacyjnego może zostać unieważniony.

Unieważnienie egzaminu z danego przedmiotu 
2. Unieważnienie egzaminu z danego przedmiotu może nastąpić:

  • podczas egzaminu (decyzja przewodniczącego zespołu egzaminacyjnego), jeżeli uczeń:
    • rozwiązuje zadania egzaminacyjne niesamodzielnie,
    • wniósł na salę egzaminacyjną jakiekolwiek urządzenie telekomunikacyjne lub korzysta z takiego urządzenia na sali egzaminacyjnej,
    • wniósł na salę egzaminacyjną materiały lub przybory niewymienione w komunikacie dyrektora CKE o materiałach i przyborach pomocniczych,
    • zakłóca prawidłowy przebieg egzaminu w sposób utrudniający pracę pozostałym uczniom;
  • po egzaminie (decyzja dyrektora OKE lub CKE), jeżeli podczas sprawdzania pracy egzaminacyjnej stwierdzono niesamodzielne rozwiązywanie przez ucznia zadania lub zadań zawartych w arkuszu egzaminacyjnym, w szczególności w przypadku stwierdzenia występowania w pracy ucznia jednakowych sformułowań wskazujących na:
    • udostępnianie rozwiązań innemu uczniowi,
    • korzystanie z rozwiązań dokonanych przez innego ucznia,
    • korzystanie podczas egzaminu z niedozwolonych materiałów, np. przepisanie fragmentu pracy z podręcznika lub opracowania, witryny internetowej,
    • skopiowaniu fragmentu tekstu zawartego w arkuszu egzaminacyjnym.
Skutki unieważnienia egzaminu z danego przedmiotu:
  • w terminie głównym - koniecznością przystąpienia do egzaminu z tego przedmiotu w terminie dodatkowym;
  • w terminie dodatkowym - uzyskaniem wyniku "0%" z tego przedmiotu.

Jeżeli - zdaniem ucznia lub jego rodziców - w trakcie egzaminu nie były przestrzegane przepisy dotyczące jego przeprowadzenia, uczeń lub jego rodzice mogą w terminie 2 dni roboczych od dnia egzaminu z danego przedmiotu zgłosić pisemne zastrzeżenia do dyrektora okręgowej komisji egzaminacyjnej.Uczeń lub jego rodzice mają prawo wglądu do swojej sprawdzonej i ocenionej pracy egzaminacyjnej, w miejscu i czasie wskazanym przez dyrektora okręgowej komisji egzaminacyjnej, w ciągu 6 miesięcy od dnia wydania przez nią zaświadczenia/informacji o szczegółowych wynikach egzaminu.

Do każdego przedmiotu objętego egzaminem ósmoklasisty został przygotowany informator zawierający opis egzaminu z danego przedmiotu oraz przykładowe zadania egzaminacyjne wraz z rozwiązaniami. Informatory można znaleźć pod tym adresem:

www.cke.edu.pl

 

DOSTOSOWANIE WARUNKÓW I FORM PRZEPROWADZANIA EGZAMINU DO INDYWIDUALNYCH POTRZEB UCZNIÓW

Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym:
  • uczniowie niepełnosprawni;
  • uczniowie niedostosowani społecznie;
  • uczniowie zagrożeni niedostosowaniem społecznym;
  • osoby niebędące obywatelami polskimi, a korzystające z nauki i opieki w szkołach podstawowych;
przystępują do egzaminu ósmoklasisty zgodnie z ogólnym harmonogramem i według obowiązujących wymagań egzaminacyjnych, w warunkach lub formach dostosowanych do ich potrzeb
Za dostosowanie warunków i form przeprowadzania egzaminu do potrzeb uczniów odpowiada przewodniczący szkolnego zespołu egzaminacyjnego (zazwyczaj jest nim dyrektor szkoły).
Związane z tym działania najczęściej jednak spoczywają na pedagogu szkolnym. W związku z tym, powinien on bardzo dobrze znać obowiązujące procedury.Sposób dostosowania warunków lub form przeprowadzania egzaminu do potrzeb i możliwości danego ucznia wskazuje rada pedagogiczna, wybierając spośród dostosowań wskazanych w komunikacie dyrektora CKE. 
Komunikat ten jest publikowany do 10 września roku szkolnego, w którym jest przeprowadzany egzamin.
Dokumenty, na podstawie których przysługuje dostosowanie
warunków lub form przeprowadzania egzaminu

DOKUMENT GRUPY UCZNIÓW, KTÓRYM PRZYSŁUGUJE DOSTOSOWANIE
orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego
    uczniowie:
  • słabosłyszący i niesłyszący;
  • słabowidzący i niewidomi;
  • z niepełnosprawnością ruchową;
  • z afazją;
  • z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim;
  • z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera;
  • niedostosowani społecznie oraz zagrożeni niedostosowaniem społecznym.
zaświadczenie o stanie zdrowia wydane przez lekarza
    uczniowie:
  • z czasową niesprawnością rąk;
  • z przewlekłymi chorobami;
  • chorzy lub niesprawni czasowo.
opinia rady pedagogicznej
    uczniowie:
  • którzy znaleźli się w sytuacji kryzysowej lub traumatycznej;
  • którzy mają trudności adaptacyjne związane z wcześniejszym kształceniem za granicą;
  • z zaburzeniami komunikacji językowej;
  • osoby niebędące obywatelami polskimi, a korzystające z nauki i opieki w szkołach podstawowych.
opinia poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej
    uczniowie:
  • ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, np. z dysleksją, dysgrafią, dysortografią, dyskalkulią;
  • z zaburzeniami komunikacji językowej.
orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania
  • uczniowie z chorobami przewlekłymi.

Zaświadczenie o stanie zdrowia lub opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej należy przedłożyć dyrektorowi szkoły nie później niż do 15 października. Jeżeli dokument został wydany po tym terminie - należy go złożyć niezwłocznie po otrzymaniu. Dyrektor szkoły lub upoważniony przez niego nauczyciel ma obowiązek - do 30 września - poinformować rodziców o możliwych sposobach dostosowania warunków i form przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty.
Nie później niż do 20 listopada dyrektor szkoły przekazuje rodzicom ucznia na piśmie informację o sposobie dostosowania warunków lub form egzaminu przyznanych uczniowi przez radę pedagogiczną. 
Jeżeli konieczność dostosowania warunków i form egzaminu nastąpiła po 20 listopada – dyrektor szkoły niezwłocznie zawiadamia rodziców ucznia oraz dyrektora okręgowej komisji egzaminacyjnej o przyznanych przez radę pedagogiczną dostosowaniach.