• Przejdź do menu
  • Przejdź do artykułu
  • Przejdź do kontaktu
  • Przejdź do mapy strony
  • Tryb domyślny
  • Tryb nocny
  • Wysoki kontrast
  • Aa Aa Aa
  • Stały układ Szeroki układ
  • A- A A+
Szkoła Podstawowa nr 2 w Krośnie Odrzańskim
  • Start
    • Uczniowie
      • Konkursy i turnieje
      • Koła zainteresowań
      • Samorząd uczniowski
    • Rodzice
      • Rada rodziców
      • Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
  • O Szkole
    • Wartości
      • Misja, wizja i cele
      • Sylwetka absolwenta
    • Historia i tradycje
      • Kartki z przeszłości
    • Patron szkoły
      • Biografia
  • Organizacja
    • Organy i kadra szkoły
      • Dyrekcja Szkoły
      • Rada Pedagogiczna
      • Rada Rodziców
      • Samorząd Uczniowski
      • Kadra Szkoły
    • Co w szkole mamy?
      • Klasy i pracownie
      • Biblioteka i świetlica
    • Oddziały i klasy
      • Edukacja wczesnoszkolna
      • Klasy IV-VIII
    • Koła i zespoły
      • Koła zainteresowań
      • Szkolny Klub Sportowy
  • Praca Szkoły
    • Plan pracy
      • Programy i projekty
        • Innowacje
      • Plany lekcji klas 1-3
      • Plany lekcji klas 4-7
      • Zajęcia pozalekcyjne
      • Zebrania
        • Konsultacje pedagogiczne
    • Wymagania szkolne
      • Ocena z zachowania
      • Ocenianie i klasyfikacja
      • Wymagania edukacyjne
      • Podręczniki
      • Rady pedagogiczne
    • Dokumentacja szkolna
      • Ewaluacja
      • Nadzór pedagogiczny
      • Procedury
      • Statut
  • Zasoby
    • Ważne stronyDodaj do ulubionych i korzystaj!
  • Aktualności
  • Sieć współpracy
    • Scenariusze zajęć
    • Bank dobrych praktyk
    • Spotkania
  • RODO
  • Start
    • Uczniowie
      • Konkursy i turnieje
      • Koła zainteresowań
      • Samorząd uczniowski
    • Rodzice
      • Rada rodziców
      • Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
  • O Szkole
    • Wartości
      • Misja, wizja i cele
      • Sylwetka absolwenta
    • Historia i tradycje
      • Kartki z przeszłości
    • Patron szkoły
      • Biografia
  • Organizacja
    • Organy i kadra szkoły
      • Dyrekcja Szkoły
      • Rada Pedagogiczna
      • Rada Rodziców
      • Samorząd Uczniowski
      • Kadra Szkoły
    • Co w szkole mamy?
      • Klasy i pracownie
      • Biblioteka i świetlica
    • Oddziały i klasy
      • Edukacja wczesnoszkolna
      • Klasy IV-VIII
    • Koła i zespoły
      • Koła zainteresowań
      • Szkolny Klub Sportowy
  • Praca Szkoły
    • Plan pracy
      • Programy i projekty
        • Innowacje
      • Plany lekcji klas 1-3
      • Plany lekcji klas 4-7
      • Zajęcia pozalekcyjne
      • Zebrania
        • Konsultacje pedagogiczne
    • Wymagania szkolne
      • Ocena z zachowania
      • Ocenianie i klasyfikacja
      • Wymagania edukacyjne
      • Podręczniki
      • Rady pedagogiczne
    • Dokumentacja szkolna
      • Ewaluacja
      • Nadzór pedagogiczny
      • Procedury
      • Statut
  • Zasoby
    • Ważne strony
      Dodaj do ulubionych i korzystaj!
  • Aktualności
  • Sieć współpracy
    • Scenariusze zajęć
    • Bank dobrych praktyk
    • Spotkania
  • RODO

Ocenianie i klasyfikacja

WEWNĄTRZSZKOLNY SYSTEM OCENIANIA

SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 2 IM. JANA KILIŃSKIEGO

W KROŚNIE ODRZAŃSKIM

PODSTAWA PRAWNA

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów w  szkołach publicznych (Dz.U. z 2007r.Nr 83, poz.562) ,

Rozporządzenie z dnia 13 września 2007r zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów w szkołach publicznych(Dz. U. z 2007r. Nr 13, poz. 906).   

Rozporządzenie z dnia 25 kwietnia 2013 roku zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów w  szkołach publicznych ( Dz.U. z 30 kwietnia 2013, poz. 520)

Statut Szkoły Podstawowej nr 2 w im. Jana Kilińskiego w Krośnie Odrzańskim.

 

POSTANOWIENIA OGÓLNE

W Szkole Podstawowej nr 2 w Krośnie Odrzańskim od 01.09.2013r. wprowadza się do stosowania i przestrzegania Wewnątrzszkolny System Oceniania postępów w nauce oraz zachowania uczniów.

 

ZAŁOŻENIA:

Ocenianiu podlegają:

  • osiągnięcia edukacyjne ucznia
  • zachowanie ucznia

Ocenianie osiągnięć edukacyjnych ucznia odbywa się w ramach:

  • oceniania wewnątrzszkolnego
  • oceniania zewnętrznego, które obejmuje sprawdzian w szóstej klasie szkoły podstawowej

Ocenianie zachowania u ucznia odbywa się w ramach oceniania wewnątrzszkolnego.

Cele oceniania wewnątrzszkolnego:

  • poinformowanie ucznia o poziomie jego osiągnięć edukacyjnych i jego zachowaniu oraz o postępach w tym zakresie,
  • pomoc uczniowi w samodzielnym planowaniu swojego rozwoju,
  • motywowanie ucznia do dalszej pracy oraz postępów w nauce i zachowaniu
  • dostarczanie rodzicom (prawnym opiekunom) i nauczycielom informacji o postępach, trudnościach i specjalnych
  • uzdolnieniach ucznia,
  • umożliwienie nauczycielom doskonalenia organizacji i metod pracy dydaktyczno- wychowawczej.

Ocenianie wewnątrzszkolne obejmuje:

  1. Formułowanie przez nauczycieli wymagań edukacyjnych niezbędnych do uzyskania poszczególnych ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych, zarówno śródrocznych jak i rocznych oraz informowanie o nich uczniów i rodziców.
  2. Bieżące ocenianie oraz śródroczne klasyfikowanie, według skali przyjętej w naszej szkole oraz zaliczanie niektórych zajęć edukacyjnych.
  3. Przeprowadzanie egzaminów klasyfikacyjnych i poprawkowych.
  4. Ustalanie śródrocznych i rocznych ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych oraz zachowania.
  5. Ustalanie kryteriów oceny zachowania .
  6. Ustalanie warunków i sposobu przekazywania rodzicom informacji o postępach i trudnościach w nauce.
  7. Ustalenie warunków i trybu uzyskania wyższej niż przewidywana rocznej oceny klasyfikacyjnej z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych oraz rocznej oceny zachowania.

 

OPIS WSO SP-2 W KROŚNIE ODRZAŃSKIM

 

Rozdział 1

FORMUŁOWANIE PRZEZ NAUCZYCIELI WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH ORAZ INFORMOWANIE O NICH UCZNIÓW I RODZICÓW.

  1. Na pierwszym zebraniu z rodzicami w roku szkolnym, a nauczyciele- wychowawcy na pierwszych lekcjach wychowawczych , zapoznają rodziców i uczniów z wewnątrzszkolnym systemem oceniania . Informacja ma postać ustną i dotyczy:

 

  1. a) wymagań edukacyjnych niezbędnych do uzyskania poszczególnych ocen z

    przedmiotów objętych nauczaniem oraz ocen z zachowania

  1. b) możliwości poprawiania sprawdzianów pisemnych .
  2. c) konieczności zaliczenia sprawdzianu, na którym uczeń nie był.
  3. d) informacji o godzinach pedagogicznych, na których uczeń lub rodzic może

    uzyskać pomoc ze strony nauczyciela

  1. e) warunkach i trybie uzyskania wyższej niż przewidywana rocznej oceny

    klasyfikacyjnej z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych oraz  

    zachowania

Rodzice podpisują listę z informacją, iż zapoznali się z wewnątrzszkolnym systemem oceniania. Wychowawca odnotowuje informację o zapoznaniu rodziców z WSO w dzienniku lekcyjnym, a listę z podpisami rodziców przechowuje w teczce wychowawcy.

  1. Wymagania ogólne na poszczególne stopnie szkolne:
  2. a) wymagania na stopień dopuszczający obejmują elementy treści nauczania:
  • niezbędne w uczeniu się danego przedmiotu,
  • potrzebne w życiu,
  1. b) wymagania na stopień dostateczny obejmują elementy treści:
  • najważniejsze w uczeniu się danego przedmiotu,
  • łatwe dla ucznia nawet mało zdolnego,
  • o niewielkim stopniu złożoności (przystępne),
  • często powtarzające się w programie nauczania,
  • dające wykorzystać się w sytuacjach szkolnych i pozaszkolnych,
  • określone programem zawartym w podstawach programowych,
  1. c) wymagania na stopień dobry obejmują elementy i treści:
  • istotne w strukturze przedmiotu,
  • bardziej złożone, mniej przystępne niż treści podstawowe,
  • przydatne, ale nie niezbędne w opanowaniu treści z danego przedmiotu,
  • użyteczne w szkolnej i pozaszkolnej działalności,
  1. d) wymagania na stopień bardzo dobry obejmują treści:
  • złożone, trudne do opanowania,
  • wymagające korzystania z różnych źródeł,
  • umożliwiające rozwiązywanie problemów,
  • pośrednio użyteczne w życiu pozaszkolnym,
  • w pełni zawarte w programie nauczania,
  1. e) wymagania na stopień celujący obejmują treści:
  • stanowiące efekt samodzielnej pracy ucznia,
  • wynikające z indywidualnych zainteresowań,
  • zapewniające pełne wykorzystanie wiadomości zawartych w programach nauczania,
  • umożliwiające zastosowanie zdobytej wiedzy w sytuacjach trudnych,
  • umożliwiające rozwiązywanie problemów.

Ocenę niedostateczną otrzymuje uczeń, który nie spełnił wymagań na ocenę dopuszczającą.

  1. Szczegółowe wymagania na poszczególne stopnie szkolne dla wszystkich zajęć edukacyjnych określonych szkolnym planem nauczania ustalają nauczyciele w przedmiotowych systemach oceniania, na podstawie realizowanego programu nauczania. Nauczyciele zapoznają uczniów z przedmiotowymi systemami oceniania na pierwszych zajęciach edukacyjnych z danego przedmiotu w roku szkolnym i zapisują tę informację w dzienniku lekcyjnym. Nauczyciel jest zobowiązany, na podstawie pisemnej opinii Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej lub innej poradni specjalistycznej, dostosować wymagania edukacyjne w stosunku do ucznia, u którego stwierdzono specyficzne trudności w uczeniu się lub deficyty rozwojowe, uniemożliwiające sprostanie wymaganiom wynikającym z programu.
  2. Wewnątrzszkolny system oceniania oraz przedmiotowe systemy oceniania są do dyspozycji rodziców, uczniów i nauczycieli w bibliotece szkolnej oraz  zamieszczone na stronie internetowej szkoły ( BIP )w celu udostępnienia wszystkim zainteresowanym.
  3. Oceny są jawne dla ucznia i jego rodziców. Na ich wniosek nauczyciel jest zobowiązany uzasadnić każdą ustaloną ocenę.

Rozdział 2

OCENIANIE BIEŻĄCE ORAZ ŚRÓDROCZNE KLASYFIKOWANIE

  1. Rok szkolny podzielony jest na 2 semestry.
  2. Klasyfikowanie śródroczne przeprowadzane jest 1 raz w ciągu roku szkolnego.
  3. W klasach I - III:
  4. ocena klasyfikacyjna śródroczna jest oceną opisową zawierającą podsumowanie osiągnięć edukacyjnych ucznia. Ocenę śródroczną otrzymują rodzice na spotkaniach z rodzicami.
  5. ocena bieżąca wyrażona jest w klasach I - III za pomocą znaków cyfrowych w następującej skali:

6 – celujący cel

5 – bardzo dobry bdb

4 – dobry db

3 – dostateczny dst

2 – dopuszczający dop

1 – niedostateczny ndst

  1. w ocenianiu bieżącym nauczyciel może również stosować ocenę :
  • słowną
  • pisemną
  • wyrażoną symbolem graficznym
  1. roczna opisowa ocena klasyfikacyjna z zajęć edukacyjnych

uwzględnia: poziom opanowania przez ucznia wiadomości  i umiejętności z zakresu wymagań określonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego dla I etapu edukacyjnego oraz wskazuje potrzeby rozwojowe i edukacyjne ucznia związane z przezwyciężaniem trudności w nauce lub rozwijaniem uzdolnień.

  1. e) przy ocenianiu śródrocznym i klasyfikacyjnym osiągnięć z religii stosuje się ocenę wyrażoną stopniem w skali 1-6
  2. W klasach IV - VI :
  3. a) oceny bieżące oraz ocena klasyfikacyjna roczna i śródroczna wyrażona jest

         w ocenach w następującej skali :

ocena – celujący: 6 cel

ocena – bardzo dobry: 5 bdb

ocena – dobry: 4 db

ocena – dostateczny 3 dst

ocena – dopuszczający: 2 dop

ocena – niedostateczny: 1 ndst

  1. b) w ocenianiu bieżącym możliwe jest stosowanie znaku „ +” i „-” po ocenie.
  • Dla umożliwienia bieżącego informowania uczniów i rodziców, podsumowania osiągnięć ucznia i klasy oraz doskonalenia pracy nauczyciela, nauczyciele gromadzą informacje bieżące dotyczące:

 

  • osiągnięć, braków ucznia i klasy w zakresie wymagań programowych,
  • wyników sprawdzania osiągnięć ucznia (sprawdziany uczniów klas IV- VI do wglądu dla rodziców na konsultacjach i zebraniach, w klasach I- III oddawane na bieżąco)
  • kart zachowania, wiadomości i umiejętności ucznia klas I – III przekazywanych rodzicom co najmniej raz na dwa miesiące
  • ocen cząstkowych w dzienniku i dzienniku elektronicznym.
  • informacji zawartych w zeszytach uwag.
  1. Na ocenę śródroczną i roczną decydujący wpływ mają oceny uzyskane w wyniku :
  • pracy kontrolnej,
  • sprawdzianu,
  • kartkówki, dyktanda
  • wypowiedzi ustnej i pisemnej,
  • pracy na lekcji,
  • pracy domowej,
  • prac praktycznych,
  • referatu,
  • recytacji,
  • projektu uczniowskiego,
  • prowadzenia zeszytów,
  • aktywności uczniów na zajęciach

Praca kontrolna - to sprawdzenie wiedzy i umiejętności ucznia po zakończonym dziale programowym lub na koniec każdego semestru, z zakresu całości omówionego materiału. Praca kontrolna powinna być poprzedzona powtórzeniem, zapowiedziana na tydzień przed ustalonym terminem i zapisana w dzienniku. Obowiązkiem ucznia jest przystąpienie do pracy kontrolnej. Uczeń, który z przyczyn przez niego niezależnych nie może przystąpić do pracy kontrolnej, zobowiązany jest do napisania jej w terminie nie dłuższym niż dwa tygodnie. W szczególnych przypadkach decyzją nauczyciela zastrzega się możliwość przedłużenia terminu.

Wprowadza się wpis „NB” w przypadku nie napisania przez ucznia pracy kontrolnej, sprawdzianu i kartkówki .

Sprawdzian - to określenie stopnia opanowania materiału z zakresu części działu programowego. Sprawdzian powinien być poprzedzony powtórzeniem, zapowiedziany na tydzień przed wyznaczonym terminem i zapisany w dzienniku.

Obowiązkiem ucznia jest przystąpienie do sprawdzianu. W przypadku nie przystąpienia ucznia do sprawdzianu, obowiązują ustalenia jak przy pracy kontrolnej.

Kartkówka – W klasach I – III kartkówka jest rodzajem pracy pisemnej sprawdzającej stopień przyswojenia materiału z ostatniego omawianego zagadnienia programowego .

W klasach IV- VI to rodzaj pracy pisemnej sprawdzającej stopień przyswojenia materiału z ostatnich trzech lekcji lub ostatniej jednostki lekcyjnej. Stosuje się
w zależności od potrzeb, bez konieczności wcześniejszej  zapowiedzi i powtórki.

 

  • W przypadku prac kontrolnych i sprawdzianów nauczyciel ma obowiązek

     dostosować wymagania do możliwości i umiejętności uczniów.

 

  1. Dopuszcza się 2 prace kontrolne lub 3 sprawdziany w tygodniu ( jeśli w tygodniu są 2 prace kontrolne, nie należy robić sprawdzianów, jeśli jest 1 praca kontrolna, można zrobić maksymalnie 2 sprawdziany)

 

  1. Nauczyciel jest zobowiązany oddać sprawdzone i ocenione prace kontrolne i sprawdziany najpóźniej dwa tygodnie po ich przeprowadzeniu.
  2. Ocenianie powinno być systematyczne, obejmować różne formy. W ciągu

semestru uczeń powinien uzyskać minimalną ilość ocen bieżących:

  1. W klasach I –III:
  • z edukacji polonistycznej -10
  • z edukacji matematycznej-8
  • z edukacji społecznej – 3
  • z edukacji przyrodniczej – 3
  • z edukacji plastycznej - 3
  • z edukacji muzycznej - 3
  • z wychowania fizycznego – 3
  • z zajęć technicznych - 3
  • z zajęć komputerowych - 3
  1. W klasach IV- VI:
  • 4 w przypadku 1 godziny tygodniowo
  • 6 w przypadku 2 godzin tygodniowo
  • 8 w przypadku 3 i więcej godzin tygodniowo
  • 6 na lekcjach wychowania fizycznego
  1. W ocenianiu sprawdzianów uczniów klas I – III ,możliwe jest ocenianie systemem punktowym. Przy przeliczaniu  punktów na ocenę obowiązuje skala    zgodna z taksonomią celów.
  2. W ocenianiu bieżącym uczniów klas IV – VI możliwe jest ocenianie systemem punktowym. Przy przeliczaniu punktów na ocenę obowiązuje skala zgodna z taksonomią celów.

 

Nauczyciele zobowiązani są konstruować testy, sprawdziany, zadania domowe w taki sposób, aby zawarte w nich były wymagania na każdą ocenę!

  1. Prace kontrolne oraz sprawdziany przechowywane są w szkole jako dokumentacja nauczyciela . Z całą dokumentacją dotyczącą swojego dziecka rodzic ma prawo zapoznać się na konsultacjach lub zebraniach.
  2. Na budowanie ocen śródrocznych, rocznych oraz bieżących w przedmiotach artystycznych wpływ mają :
  • umiejętności praktyczne,
  • wysiłek ,wkładany w wywiązywanie się z obowiązków wynikających ze specyfiki tych zajęć.
  • zaangażowanie.
  1. Przy ustalaniu oceny z wychowania fizycznego nauczyciel w szczególności bierze pod uwagę wysiłek i zaangażowanie ucznia dostosowany do możliwości psychoruchowych dziecka.
  2. Ocena bieżąca wyrażona jest na podstawie oceniania bieżącego, właściwego dla danego przedmiotu określonego w przedmiotowym systemie oceniania.
  3. Uczeń w klasach IV – VI ma prawo do poprawy dostatecznej i niższej oceny cząstkowej. Ocenę można poprawiać tylko jednorazowo i w terminie 2 tygodni od jej uzyskania. Nauczyciel może wyrazić zgodę na wydłużenie terminu poprawienia oceny w przypadku choroby ucznia lub usprawiedliwionej nieobecności w szkole nie związanej z chorobą. Ocena poprawiona zostaje wpisana do dokumentacji szkolnej (dziennik lekcyjny)obok poprzedniej.
  4. Uczeń może dokonać poprawy oceny w sposób określony przez nauczyciela lub na godzinie pedagogicznej. Na prośbę ucznia lub jego rodziców (prawnych opiekunów) nauczyciel ustalający ocenę powinien ją uzasadnić.
  5. Podsumowanie śródroczne i roczne osiągnięć ucznia i klasy jest możliwe dzięki prowadzeniu dokumentacji ( opisanej w punkcie 4) i polega na semestralnym zestawieniu osiągnięć i postępów ucznia.
  6. Oceny klasyfikacyjne śródroczne i roczne ustalają nauczyciele prowadzący poszczególne zajęcia edukacyjne. Sposób budowania oceny śródrocznej i rocznej dla poszczególnych przedmiotów nauczania określają nauczyciele danego przedmiotu. Ocena śródroczna i roczna nie może być średnią arytmetyczną ocen bieżących.
  7. Przy wystawianiu oceny rocznej bierze się pod uwagę I i II semestr roku szkolnego.
  8. W przypadku, gdy ocena semestralna lub roczna jest niższa niż proponowana – nauczyciel jest zobowiązany niezwłocznie powiadomić o tym fakcie ucznia i jego rodziców, pisemnie, dołączając do informacji motywację wystawionej oceny.
  9. Rada pedagogiczna na zakończenie I i II semestru roku szkolnego przyjmuje uchwały klasyfikacji śródrocznej i rocznej.
  10. Uczeń ma prawo przynajmniej 1 raz w semestrze zgłosić nieprzygotowanie do zajęć, co nauczyciel odnotowuje w dzienniku lekcyjnym. Warunkiem jest zgłoszenie nieprzygotowania przed rozpoczęciem lekcji.( szczegółowo reguluje to każdy nauczyciel w PSO, w zależności od wymiaru tygodniowego zajęć)
  11. Na ocenę z przedmiotu nie może mieć wpływu zachowanie, wygląd lub frekwencja ucznia.

Rozdział 3

WARUNKI I TRYB UZYSKANIA WYŻSZEJ NIŻ PRZEWIDYWANA Semestralnej i ROCZNEJ OCENY Z ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH

  1. Na miesiąc przed posiedzeniem rady klasyfikacyjnej uczniowie i ich rodzice zostaną poinformowani  o przewidywanych ocenach dla dziecka. W klasach I – III rodzice otrzymają propozycję oceny opisowej- potwierdzeniem zapoznania się rodzica z proponowanymi ocenami jest jego podpis na liście obecności z zebrania rodziców.( listy przechowywane są w teczce wychowawcy)
  2. Zadaniem wychowawcy jest, aby każdy uczeń, najpóźniej 7 dni przed radą klasyfikacyjną znał wszystkie swoje oceny.
  3. Rodzice uczniów, którzy zagrożeni są oceną niedostateczną z przedmiotu, poinformowani zostaną przez wychowawców o w/w ocenie na miesiąc przed radą klasyfikacyjną, w formie pisemnej na spotkaniu z rodzicami lub spotkaniu indywidualnym. W przypadku nieobecności rodzica na spotkaniu za pośrednictwem poczty (druki do pobrania w sekretariacie).
  4. Rodzic ma prawo zgłosić nauczycielowi prowadzącemu dany przedmiot pisemnie chęć poprawy oceny swojego dziecka nie później niż trzy dni po otrzymaniu informacji o proponowanej ocenie
  5. Nauczyciel wyraża zgodę na poprawę oceny z przedmiotu jeżeli uczeń:
  • systematycznie uczestniczył w zajęciach,
  • aktywnie uczestniczył w zajęciach,
  • systematycznie prowadził zeszyt przedmiotowy,- systematycznie odrabiał wszystkie zadania domowe,
  • poprawiał oceny cząstkowe na bieżąco w wyznaczonym terminie,
  • w okresie pomiędzy wystawieniem oceny proponowanej a rocznej nie zalega z realizacją bieżącego materiału,
  • przedstawi orzeczenie lekarskie o przyczynie niepowodzeń w szkole spowodowanych ukrytą chorobą lub deficytami.
  1. W przypadku gdy uczeń spełnia warunki zapisane w punkcie 3 i 4, nauczyciel przedmiotu przygotowuje test obejmujący program nauczania z danego semestru i ustala termin poprawy proponowanej oceny.

 

Rozdział 4

OCENA ZACHOWANIA

  1. Na początku roku szkolnego wychowawca informuje uczniów i rodziców
    o warunkach, sposobie i kryteriach oceniania zachowania , o warunkach
    i trybie uzyskania wyższej niż przewidywana rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania oraz o skutkach ustalenia uczniowi nagannej rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania.
  2. Podstawą do wystawienia oceny z zachowania ucznia jest:
  • zapis w dzienniku lekcyjnym dotyczący pilności i systematyczności
    w wykonaniu obowiązków szkolnych,
  • samoocena uczniów dokonywana pod koniec każdego semestru na godzinie wychowawczej,
  • pisemna propozycja oceny dokonana przez nauczycieli uczących w klasie,
  • zeszyt pochwał i uwag,
  • ocena grupy.
  • Zebrane przez ucznia punkty
  1. Ocena zachowania uwzględnia w szczególności:
  • wywiązywanie się z obowiązków ucznia,
  • postępowanie zgodne z dobrem szkolnej społeczności, dbałość o honor
    i tradycje szkoły,
  • dbałość o piękno mowy ojczystej,
  • dbałość o bezpieczeństwo i zdrowie własne oraz innych osób,
  • godne, kulturalne zachowanie się w szkole i poza nią,
  • okazywanie szacunku innym osobom,
  • przeciwstawianie się przejawom przemocy, agresji i wulgarności.
  1. W przypadku wyjątkowo drastycznych wykroczeń, takich jak:
  • użycie narkotyków, picie alkoholu, palenie papierosów,
  • kradzież,
  • elementarne naruszenie norm prawnych,
  • drastyczne naruszenie norm obyczajowych,
  • negatywne uwagi zapisane w karcie zachowania lub zeszycie uwag,

wychowawca zobowiązany jest, na miesiąc  przed wystawieniem oceny,    zasięgnąć opinii rady pedagogicznej, aby zachować obowiązujące terminy powiadamiania rodziców o ocenach ucznia.

  • Przy ustalaniu oceny klasyfikacyjnej zachowania ucznia, u którego stwierdzono zaburzenia lub odchylenia rozwojowe, udokumentowane opinią publicznej poradni psychologiczno- pedagogicznej, wychowawca uwzględnia wpływ tych zaburzeń na zachowanie ucznia.

 

  • Śródroczną oraz roczną ocenę zachowania ucznia klas IV - VI - ustala wychowawca w oparciu o kryteria oceniania ( załącznik nr 1 ) w następującej skali:
  • zachowanie wzorowe - wz
  • zachowanie bardzo dobre - bdb
  • zachowanie dobre - db
  • zachowanie poprawne – pop
  • zachowanie nieodpowiednie – ndp
  • zachowanie naganne - ng
  1. Wyjściową oceną zachowania jest ocena dobra, którą otrzymuje uczeń awansem na początku każdego semestru bez względu na to, jaką ocenę uzyskał poprzednio.
  2. O planowanej semestralnej lub rocznej ocenie zachowania wychowawca klasy zobowiązany jest powiadomić ucznia i rodziców (opiekunów prawnych) na miesiąc przed klasyfikacyjnym posiedzeniem rady pedagogicznej. O przewidywanej ocenie nagannej informuje rodzica
    w formie pisemnej.
  3. Ocena zachowania ucznia klas I - III jest oceną opisową ustaloną na podstawie kryteriów zachowania ucznia klasy I – III (Przedmiotowy System Oceniania w nauczaniu zintegrowanym oraz edukacji wczesnoszkolnej).
  4. Rada pedagogiczna może podjąć uchwałę o nie promowaniu do klasy programowo wyższej, lub nieukończeniu szkoły , jeżeli uczniowi ustalono po raz drugi z rzędu naganną roczną ocenę klasyfikacyjną zachowania.
  5. Uczeń, któremu w SP 2 po raz trzeci z rzędu ustalono naganną roczną ocenę zachowania, nie otrzymuje promocji do klasy programowo wyższej lub nie kończy szkoły.
  6. Ocena zachowania nie może mieć wpływu na oceny z zajęć edukacyjnych oraz promocję do klasy programowo wyższej, z zastrzeżeniem pkt.10 i 11.
  7. Ocena zachowania ustalona przez wychowawcę jest ostateczna.

KRYTERIA OCENY ZACHOWANIA UCZNIA KLAS IV – VI.

Zachowanie Ocenę otrzymuje uczeń, który

Wzorowe

  • Wzorowo wypełnia obowiązki szkolne i postanowienia regulaminów obowiązujących w szkole
  • Rozwija samodzielnie swoje zainteresowania i uzdolnienia.
  • Osiąga sukcesy na szczeblu szkoły, regionu, województwa w konkursach przedmiotowych, zawodach sportowych itp.*
  • Ma wszystkie godziny nieobecne usprawiedliwione i punktualnie uczęszcza na lekcje.
  • Nosi ubiór estetyczny i odpowiedni do sytuacji:**

- Strój galowy (biała bluzka) na uroczysty apel z okazji rozpoczęcia
i zakończenia roku szkolnego oraz przy wizycie  filharmonii i wyjściu do teatru, podczas wskazanych uroczystości szkolnych

  • Wzorowo pełni dyżur szkolny .
  • Bierze czynny udział w życiu szkoły, klasy, środowiska, samorządu uczniowskiego, kołach
  • zainteresowań.
  • Godnie reprezentuje szkołę, aktywnie uczestniczy w uroczystościach szkolnych, patriotycznych, pracach użytecznych na rzecz szkoły i środowiska.
  • Jest taktowny, reprezentuje wysoką kulturę słowa i dyskusji, a jego postawa nacechowana jest życzliwością w stosunku do otoczenia.
  • Przestrzega zasad bezpieczeństwa i prawidłowo reaguje na występujące zagrożenia.
  • Jest kulturalny i uprzejmy dla wszystkich, swoją postawą podkreśla szacunek dla innych.
  • W codziennym życiu wykazuje się uczciwością, reaguje na dostrzeżone przejawy zła, szanuje godność osobistą własną i innych***, szanuje mienie publiczne i prywatne, chętnie pomaga, współdziała w zespole, nie powoduje konfliktów.
  • Nie uczestniczy w bójkach i nie prowokuje ich.
  • Szanuje mienie szkolne, społeczne i własność kolegów
  • Dba o porządek
  • Nie ma uwag, ani żadnych negatywnych zapisów w karcie zachowań
  • Nie ulega nałogom.

Bardzo dobre

  • Bardzo dobrze wypełnia obowiązki szkolne.
  • Rozwija swoje zainteresowania i uzdolnienia.
  • Bierze udział w konkursach przedmiotowych oraz zawodach sportowych na terenie szkoły.
  • Czynnie uczestniczy w uroczystościach szkolnych i patriotycznych, pracach użytecznych na rzecz szkoły i środowiska.
  • Przeciwstawia się przejawom przemocy, agresji i wulgarności.
  • Okazuje szacunek innym osobom. ***
  • Dba o kulturę słowa.
  • Dba o bezpieczeństwo oraz zdrowie własne i innych.
  • Nie ma godzin nieusprawiedliwionych i ma nie więcej niż 3 spóźnienia
    w semestrze.
  • Nosi ubiór estetyczny i odpowiedni do sytuacji: **
  • Strój galowy (biała bluzka) na uroczysty apel z okazji rozpoczęcia
    i zakończenia roku szkolnego oraz przy wyjściu do teatru.
  • Bardzo dobrze pełni dyżur szkolny- kl. VI .
  • Nie ulega nałogom.
  • Bezwzględnie szanuje własność szkolną, społeczną i kolegów
  • Dba o porządek
  • Jest prawdomówny, nie oszukuje nauczycieli, pracowników szkoły i kolegów
  • Nie ma negatywnych wpisów , ani uwag w karcie zachowań

dobre

  • Dobrze wypełnia obowiązki szkolne.
  • Dobrze wypełnia obowiązki dyżurnego.
  • Rozwija swoje zainteresowania i uzdolnienia.
  • Nie ulega nałogom i dba o kulturę osobistą.
  • Ma nie więcej niż 5 spóźnień i 2 godziny lekcyjne nieusprawiedliwione
    w semestrze.
  • Z zasady zachowuje się taktownie, panuje nad emocjami, zachowuje kulturę w słowie i dyskusji.
  • Nie jest arogancki w stosunku do innych, nie wyraża się wulgarnie, reaguje na uwagi dorosłych i dyżurnych.
  • Rzetelnie wykorzystuje czas przeznaczony na naukę, pracuje nie przeszkadzając innym.
  • Potrafi współpracować w zespole.
  • Uczestniczy w uroczystościach szkolnych i patriotycznych, pracach użytecznych na rzecz szkoły i
  • środowiska.
  • Stara się dbać o bezpieczeństwo, zdrowie własne i innych, reaguje na zagrożenia.
  • Ma nieliczne negatywne wpisy w karcie zachowań
  • Szanuje mienie szkolne, społeczne i kolegów
  • Jego zachowanie nie przeszkadza innym uczniom, nauczycielom
    i pracownikom szkoły
  • Reaguje na zwracaną mu uwagę

poprawne

  • Stara się wypełniać obowiązki szkolne.
  • Próbuje rozwijać swoje zainteresowania i uzdolnienia.
  • Czasami pełni obowiązki dyżurnego (kl. VI).
  • Ma nie więcej niż 10 godzin lekcyjnych nieusprawiedliwionych.
  • Często spóźnia się na lekcje.
  • Nie przestrzega zasad kultury osobistej.
  • Nie angażuje się w życie szkoły, środowiska.
  • Jest w stałym kontakcie z pedagogiem szkolnym.
  • Nie ulega nałogom.
  • Uczestniczy w uroczystościach szkolnych i patriotycznych, pracach użytecznych na rzecz szkoły i środowiska.
  • Zdarza się mu używanie wulgaryzmów i agresywne zachowanie.
  • Ma kilka negatywnych wpisów w karcie zachowań, ale widać poprawę zachowania.

Nieodpowiednie

  • Uchyla się od wypełniania obowiązków szkolnych.
  • Nie wywiązuje się z obowiązków dyżurnego w szkole.
  • Nie przestrzega Statutu Szkoły.
  • Uwagi osób dorosłych nie przynoszą oczekiwanych rezultatów.
  • Jest w stałym kontakcie z pedagogiem szkolnym (jego zachowanie, pomimo rozmów z pedagogiem szkolnym, rodzicem i wychowawcą, ulega tylko nieznacznej poprawie – jest podpisany kontrakt).
  • Ulega nałogom, ma zły wpływ na kolegów.
  • Niszczy mienie szkolne i prywatne.
  • Nie uczęszcza na zajęcia szkolne (wagaruje), ma więcej niż 20 godzin nieusprawiedliwionych w semestrze.
  • Jest wulgarny i arogancki wobec kolegów i dorosłych.
  • Uczeń jest nieaktywny, agresywny, nie stara się o zachowanie kulturalnych form w prowadzeniu rozmowy i dyskusji.
  • Liczne negatywne wpisy w karcie zachowań, nieznaczna poprawa zachowania.

Naganne

  • Świadomie nie wypełnia obowiązków szkolnych (ponad 50 % godzin nieobecnych nieusprawiedliwionych).
  • Nie wywiązuje się z obowiązków dyżurnego w szkole.
  • Nie przychodzi na spotkania z pedagogiem (nie stosuje się do zasad podpisanych w kontrakcie).
  • Ulega nałogom.
  • Rażąco narusza zasady współżycia społecznego.
  • Uwagi i działania osób dorosłych nie odnoszą żadnego skutku.
  • Jest odpowiedzialny za pobicia, wymuszenia, kradzieże na terenie szkoły
    i poza nią.

Uwaga:

W szczególnych przypadkach wychowawca, po konsultacji z Radą Pedagogiczną, może zmienić ocenę z zachowania, pod warunkiem, że poinformuje o tym rodziców i ucznia.

* - Reprezentowanie szkoły może, ale nie musi wpływać na podwyższenie oceny ze sprawowania.

Reprezentowanie szkoły przez ucznia jest wyróżnieniem.

** - W szkolnym ubiorze ucznia SP – 2 nie dopuszcza się wyzywającego ubioru, makijażu, farbowania włosów, przesadnej i zagrażającej bezpieczeństwu dziecka biżuterii.

*** - Uczeń nie obraża innych, także za pośrednictwem urządzeń elektronicznych.

Rozdział 5

WARUNKI I TRYB UZYSKANIA WYŻSZEJ NIŻ PRZEWIDYWANA ROCZNEJ OCENY KLASYFIKACYJNEJ ZACHOWANIA

  1. Rodzic ma prawo zgłosić nauczycielowi wychowawcy chęć uzyskania przez dziecko wyższej niż przewidywana rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania, nie później niż 3 dni po otrzymaniu proponowanej oceny.
  2. Wychowawca wyraża zgodę na poprawę proponowanej oceny klasyfikacyjnej zachowania, jeżeli uczeń spełnia określone warunki:
  • nie otrzymał nagany dyrektora szkoły( wpis w dzienniku),
  • nie otrzymał nagany wychowawcy klasy( wpis w dzienniku),
  • nie został karnie przeniesiony do innej klasy,
  • wszystkie nieobecności ma usprawiedliwione,
  • co najmniej ½ nauczycieli w swoich propozycjach ocen zachowania wystawiła ocenę o którą ubiega się uczeń,
  • podpisał kontrakt w którym zobowiązał się do przestrzegania i realizowania norm postępowania i zadań zawartych w kryteriach oceniania na daną ocenę i przestrzega warunków zawartych w kontrakcie,
  • w ostatnich tygodniach przed wystawieniem proponowanej oceny widać wyraźną poprawę zachowania ucznia( zdecydowanie zmniejsza się ilość uwag ),
  • w okresie między wystawieniem oceny proponowanej a rocznej uczeń wypełnia wszystkie kryteria danej oceny zachowania zawarte w załączniku nr 2.
  1. Po spełnieniu powyższych warunków nauczyciel ma prawo ustalić uczniowi wyższą o jeden stopień niż przewidywana ocenę zachowania, o czym informuje ucznia i pisemnie rodziców.

 

Rozdział 6

EGZAMIN POPRAWKOWY

  1. Ustalona przez nauczyciela przedmiotu niedostateczna ocena klasyfikacyjna roczna, może być zmieniona tylko w wyniku egzaminu poprawkowego.
  2. Począwszy od klasy IV szkoły podstawowej, uczeń, który w wyniku klasyfikacji rocznej uzyskał ocenę niedostateczną z jednych obowiązkowych zajęć edukacyjnych, może zdawać egzamin poprawkowy z tych zajęć.
  3. Jeżeli uczeń otrzyma dwie oceny niedostateczne, może w szczególnych przypadkach, na pisemną prośbę rodziców, za zgodą rady pedagogicznej przystąpić do egzaminu poprawkowego.
  4. Egzamin poprawkowy – składa się z części pisemnej oraz ustnej, z wyjątkiem egzaminu z plastyki, muzyki, wychowania fizycznego, informatyki (techniki), z których egzamin powinien mieć przede wszystkim formę ćwiczeń praktycznych.
  5. Termin egzaminu poprawkowego wyznacza dyrektor szkoły do dnia zakończenia rocznych zajęć dydaktyczno - Egzamin poprawkowy przeprowadza się w ostatnim tygodniu ferii letnich.
  6. Egzamin poprawkowy uczeń składa przed komisją, której przewodniczy dyrektor szkoły. W skład komisji wchodzą:
  • dyrektor szkoły albo inny nauczyciel pełniący funkcje kierownicze jako przewodniczący,
  • nauczyciel uczący przedmiotu- jako egzaminujący,
  • inny nauczyciel danego przedmiotu (bądź przedmiotu pokrewnego)- jako członek komisji.
  1. Z przeprowadzonego egzaminu poprawkowego sporządza się protokół zawierający:

 

  • skład komisji,
  • termin egzaminu,
  • pytania egzaminacyjne,
  • wynik egzaminu ,
  • ocenę ustaloną przez komisję.
  1. Do protokołu załącza się prace pisemne ucznia i zwięzłą informację o ustnych odpowiedziach ucznia. Wymienione dokumenty załącza się do arkusza ocen ucznia.
  2. Uczeń, który z przyczyn losowych nie przystąpił do egzaminu poprawkowego w wyznaczonym terminie, może przystąpić do niego w dodatkowym terminie, wyznaczonym przez dyrektora szkoły, nie później jednak niż do końca września.
  3. Uwzględniając możliwości edukacyjne ucznia, rada pedagogiczna może, w szczególnych przypadkach , jeden raz w ciągu etapu edukacyjnego promować ucznia, który nie zdał egzaminu poprawkowego z jednych obowiązkowych zajęć edukacyjnych, pod warunkiem, że te zajęcia edukacyjne są zgodnie ze szkolnym planem nauczania realizowane w klasie programowo wyższej.

 

Rozdział 7

EGZAMIN KLASYFIKACYJNY

  1. Uczeń może nie być klasyfikowany z jednego, kilku lub wszystkich zajęć edukacyjnych, jeżeli brak jest podstaw do ustalenia oceny klasyfikacyjnej z powodu nieobecności ucznia na zajęciach edukacyjnych przekraczających połowę czasu przeznaczonego na te zajęcia w szkolnym planie nauczania.
  2. Uczeń nieklasyfikowany z powodu usprawiedliwionej nieobecności może zdawać egzamin klasyfikacyjny.
  3. Na prośbę ucznia nieklasyfikowanego z powodu nieobecności nieusprawiedliwionej lub na prośbę jego rodziców ( prawnych opiekunów ) rada pedagogiczna może wyrazić zgodę na egzamin klasyfikacyjny.
  4. Egzamin klasyfikacyjny zdaje również uczeń:
  • realizujący, na podstawie odrębnych przepisów, indywidualny program lub tok nauki,
  • spełniający obowiązek szkolny lub obowiązek nauki poza szkołą, (w tym wypadku egzamin nie obejmuje techniki, plastyki, muzyki i wychowania fizycznego oraz dodatkowych zajęć edukacyjnych, nie ustala się również oceny zachowania).

Egzamin klasyfikacyjny przeprowadza się na podstawie wniosku pisemnego złożonego u dyrektora szkoły najpóźniej 2 dni przed posiedzeniem rady klasyfikacyjnej. Egzamin klasyfikacyjny przeprowadza się nie później niż w dniu poprzedzającym dzień zakończenia rocznych zajęć dydaktyczno-wychowawczych. Termin egzaminu klasyfikacyjnego powinien być uzgodniony z uczniem i jego rodzicami (prawnymi opiekunami ).

Uczeń, który z przyczyn usprawiedliwionych nie przystąpił do egzaminu klasyfikacyjnego w wyznaczonym terminie, może przystąpić do niego w dodatkowym terminie ustalonym przez dyrektora szkoły.

  1. Egzamin klasyfikacyjny - składa się z części pisemnej oraz ustnej, z wyjątkiem egzaminu z plastyki, muzyki, wychowania fizycznego, informatyki (techniki), z których egzamin powinien mieć przede wszystkim formę ćwiczeń praktycznych.

 

Egzamin klasyfikacyjny dla ucznia , o którym mowa w pkt 2 i 3 ,przeprowadza nauczyciel uczący przedmiotu w obecności wskazanego przez dyrektora innego nauczyciela danego przedmiotu (bądź przedmiotu pokrewnego).

Egzamin klasyfikacyjny dla ucznia , o którym mowa w punkcie 4 przeprowadza komisja w składzie: dyrektor szkoły albo nauczyciel zajmujący stanowisko kierownicze jako przewodniczący, nauczyciele zajęć edukacyjnych określonych w szkolnym planie nauczania dla danej klasy.

Z przeprowadzonego egzaminu klasyfikacyjnego sporządza się protokół zawierający: imiona i nazwiska nauczycieli, termin egzaminu, pytania egzaminacyjne, wynik egzaminu oraz ocenę ustaloną przez zespół.

Do protokołu załącza się prace pisemne ucznia i zwięzłą informację o ustnych odpowiedziach ucznia.

  1. W przypadku nieklasyfikowania ucznia z zajęć edukacyjnych, w dokumentacji przebiegu nauczania zamiast oceny klasyfikacyjnej wpisuje się „nieklasyfikowany”.

 

 

Rozdział 8

WARUNKI I TRYB POPRAWY OCENY KLASYFIKACYJNEJ Z ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH I ROCZNEJ OCENY KLASYFIKACYJNEJ ZACHOWANIA USTALONEJ NIEZGODNIE Z PRZEPISAMI PRAWA DOTYCZĄCYMI TRYBU USTALANIA OCENY.

  1. Uczeń lub jego rodzice mogą w terminie nie później niż 7 dni od dnia zakończenia zajęć dydaktyczno - wychowawczych, zgłosić zastrzeżenia do dyrektora szkoły, jeżeli uznają, że roczna (semestralna) ocena z zajęć edukacyjnych lub zachowania została ustalona niezgodnie z przepisami prawa dotyczącymi trybu ustalania tej oceny. Zastrzeżenia muszą być zgłoszone na piśmie i zawierać uzasadnienie złamania procedury ustalenia oceny.
  2. Dyrektor szkoły rozpatruje zastrzeżenia w ciągu 2 dni, podejmuje stosowną decyzję, o której informuje na piśmie rodziców ucznia.
  3. W przypadku stwierdzenia, że roczna lub semestralna ocena z zajęć edukacyjnych lub zachowania została ustalona niezgodnie z przepisami prawa dotyczącymi trybu ustalania tej oceny, dyrektor powołuje komisję, która:
  4. przeprowadza pisemny i ustny sprawdzian wiadomości ucznia oraz ustala roczną lub semestralną ocenę klasyfikacyjną z danych zajęć edukacyjnych,
  5. ustala roczną ocenę klasyfikacyjną z zachowania .

Sprawdzian wiadomości ucznia przeprowadza się nie później niż w terminie 5 dni od dnia zgłoszenia zastrzeżeń .Termin sprawdzianu uzgadnia się z uczniem i jego rodzicami. (prawnymi opiekunami)

  1. W skład komisji wchodzą
  2. w przypadku ustalenia oceny rocznej(semestralnej) z zajęć edukacyjnych:
  • dyrektor szkoły albo nauczyciel zajmujący w tej szkole inne stanowisko kierownicze
  • nauczyciel prowadzący dane zajęcia edukacyjne
  • dwóch nauczycieli z danej lub innej szkoły tego ,samego typu, prowadzący takie same zajęcia edukacyjne ,
  1. w przypadku ustalenia rocznej oceny zachowania :
  • dyrektor szkoły lub inny nauczyciel zajmujący w danej szkole kierownicze stanowisko,
  • wychowawca klasy,
  • wskazany przez dyrektora szkoły inny nauczyciel prowadzący zajęcia edukacyjne w danej klasie,
  • pedagog ,
  • przedstawiciel samorządu uczniowskiego,
  • przedstawiciel rady rodziców

Komisja drogą głosowania ustala roczną/ semestralną  ocenę z zachowania, większością głosów. Jeśli liczb głosów jest taka sama, decyduje glos dyrektora. Ustalona w ten sposób ocena jest ostateczna.

  1. Nauczyciel prowadzący dane zajęcia może być zwolniony z udziału w pracy komisji na własną prośbę lub w innych, szczególnie uzasadnionych przypadkach. Wówczas dyrektor szkoły powołuje innego nauczyciela prowadzącego tego same zajęcia edukacyjne.
  2. Ustalona przez komisję roczna lub semestralna ocena klasyfikacyjna z zajęć edukacyjnych i zachowania nie może być niższa od ustalonej wcześniej oceny. Ocena ustalona przez komisję jest ostateczna.
  3. Z prac komisji sporządza się protokół zwierający w szczególności:
  4. w przypadku rocznej (semestralnej) oceny klasyfikacyjnej z zajęć edukacyjnych:
  • skład komisji,
  • termin sprawdzianu,
  • zadania (pytania) sprawdzające,
  • wynik sprawdzianu oraz ustaloną ocenę;
  1. w przypadku rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania:
  • skład komisji,
  • termin posiedzenia komisji,
  • wynik głosowania,
  • ustaloną ocenę zachowania wraz z uzasadnieniem.

Protokół stanowi załącznik do arkusza ocen ucznia.

 

 

Rozdział 9

PROMOCJA

  1. Uczeń klas I – III otrzymuje promocję do klasy programowo wyższej, jeżeli jego osiągnięcia edukacyjne w danym roku szkolnym oceniono pozytywnie.
  2. Na wniosek rodziców (prawnych opiekunów) i po uzyskaniu zgody wychowawcy klasy lub na wniosek wychowawcy klasy i po uzyskaniu zgody rodziców (prawnych opiekunów) rada pedagogiczna może postanowić
    o promowaniu ucznia klasy I i II szkoły podstawowej do klasy programowo wyższej również w czasie roku szkolnego.
  3. W wyjątkowych przypadkach rada pedagogiczna może postanowić
    o powtarzaniu klasy przez ucznia klasy I-III szkoły podstawowej na wniosek wychowawcy klasy oraz po zasięgnięciu opinii rodziców (prawnych opiekunów) ucznia.
  4. Począwszy od klasy czwartej uczeń otrzymuje promocję do klasy programowo wyższej, jeżeli ze wszystkich zajęć edukacyjnych, określonych w szkolnym planie nauczania uzyskał oceny klasyfikacyjne roczne wyższe od stopnia niedostatecznego.
  5. Uczeń, który nie spełnił warunków określonych w ust. 1 lub 4, nie otrzymuje promocji i powtarza tę sama klasę.
  6. Uwzględniając możliwości edukacyjne ucznia szkoły podstawowej rada pedagogiczna może raz w ciągu danego etapu edukacyjnego promować do klasy programowo wyższej ucznia, który nie zdał egzaminu poprawkowego z jednych zajęć edukacyjnych, realizowanych w klasie programowo wyższej.
  7. Ustala się sposób nagradzania i wyróżniania pracy rocznej uczniów klas
    I-III w formie: nagród książkowych lub dyplomów.
  8. Uczeń otrzymuje promocję z wyróżnieniem, oraz kończy szkołę
    z wyróżnieniem, jeżeli w wyniku klasyfikacji rocznej lub końcowej:
  • uzyskał z obowiązkowych zajęć edukacyjnych średnią ocen co najmniej 4,75,
  • uzyskał „wzorową” lub „bardzo dobrą” ocenę z zachowania,
  1. Uczniowi, który uczęszczał na dodatkowe zajęcia edukacyjne lub na religię albo etykę, do średniej ocen wlicza się również oceny uzyskane z tych zajęć.
  2. Uczeń kończy szkołę podstawową, jeżeli:
  • ze wszystkich zajęć edukacyjnych, określonych w szkolnym planie nauczania uzyskał oceny klasyfikacyjne końcowe wyższe od stopnia niedostatecznego.
  • w klasie VI przystąpił do sprawdzianu, o którym mowa w § 32 rozporządzenia MENIS

Rozdział 10

ZWOLNIENIE Z ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH

  1. Dyrektor szkoły zwalnia ucznia z zajęć wychowania fizycznego, zajęć komputerowych, informatyki lub technologii informacyjnej na podstawie opinii o ograniczonych możliwościach uczestniczenia ucznia w zajęciach, wydanej przez lekarza na czas określony.
  2. Jeżeli okres zwolnienia ucznia z zajęć wychowania fizycznego, zajęć komputerowych, informatyki lub technologii informacyjnej uniemożliwia ustalenie śródrocznej lub rocznej (semestralnej) oceny klasyfikacyjnej,
    w dokumentacji przebiegu nauczania zamiast oceny klasyfikacyjnej wpisuje się „zwolniony” albo „zwolniona”.
  3. Zwalnianie ucznia z zajęć wychowania fizycznego opisuje szczegółowa instrukcja.

Rozdział 11

WARUNKI I SPOSÓB PRZEKAZYWANIA RODZICOM INFORMACJI

O POSTĘPACH I TRUDNOŚCIACH W NAUCE

  1. Na początku każdego roku szkolnego, na zebraniach rodzice informowani są o zasadach oceniania, kryteriach ocen. Rodzice i uczniowie mają również dostęp do w/w dokumentów w bibliotece szkolnej oraz na stronie internetowej szkoły ( BIP)
  2. O sposobie oceniania z poszczególnych zajęć edukacyjnych oraz o oceniania zachowania. rodzice uzyskują informacje na temat postępów ich dziecka poprzez:
  3. kontakt bezpośredni:
  • spotkania z rodzicami /minimum 4 w ciągu roku szkolnego/ ,
  • rozmowy indywidualne z nauczycielami w trakcie dyżurów konsultacyjnych nauczycieli
  • rozmowy indywidualne z wychowawcą i nauczycielami uczącymi w danej klasie,
  • w sytuacjach wyjątkowych rodzice proszeni są o przyjście do szkoły poza wcześniej ustalonym trybem,
  1. kontakt pośredni:
  • rozmowa telefoniczna, - korespondencja listowna,
  • zapisy w zeszycie przedmiotowym,
  • zapisy w dzienniczku (notesie) uczniowskim.
  • korespondencja w dzienniku elektronicznym lub przez pocztę elektroniczną
  1. W klasach I –III na zebraniach z rodzicami, nauczyciel zobowiązany jest w miesiącu , grudniu i maju w formie pisemnej poinformować o bieżących postępach ucznia za pomocą karty osiągnięć ucznia. ( załącznik systemu oceniania w edukacji wczesnoszkolnej)
  2. Na miesiąc przed posiedzeniem śródrocznej i rocznej rady klasyfikacyjnej rodzice (prawni opiekunowie) otrzymują  informację o proponowanych śródrocznych i rocznych ocenach klasyfikacyjnych z zajęć edukacyjnych , śródrocznej i rocznej ocenie zachowania.

Wychowawca organizuje (na życzenie rodziców) spotkania z innymi uczącymi lub specjalistami (na przykład pedagogiem, policjantem, pracownikiem Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej, aby wspomagać rodziców i uczniów.

 

WEWNĄTRZSZKOLNY SYSTEM OCENIANIA ZATWIERDZONO

UCHWAŁĄ RADY PEDAGOGICZNEJ W DNIU 30.08.2013r.

 

Obsługą jednostki w zakresie bhp i ppoż. zajmuje się firma BHPEX Sp. z o. o.

Inspektor Ochrony Danych: Rafał Wielgus

 

Inspektor ochrony danych Zielona Góra - IOD (bhpex.pl)



adres e-mail:
iod@bhpex.pl



Tel.: 68-411-40-00

bhpex

 

iwona

Adres szkoły

Szkoła Podstawowa nr 2
w Krośnie Odrzańskim
im. Jana Kilińskiego
  • ul. Moniuszki 30,
  • 66-600 Krosno Odrzańskie
Telefon: +48 68 383 52 43
Faks: +48 68 383 52 43
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Godziny przyjęć

Sekretariat jest czynny:

codziennie
7:00-15:00

 

Dyrektor Szkoły przyjmuje:

od poniedziałku do czwartku
7:30-15:30

 

piątek
7:30-13:00

 

Wicedyrektor Szkoły przyjmuje:

poniedziałek, wtorek
7:30-14:30

 

środa, piątek
7:30-15:00

 

Pedagog:

poniedziałek, środa
8:00-13:00
 

 

Psycholog:

poniedziałek, wtorek
8:30-13:30

 

piątek
8:00-11:00

Informacje prawne

  • Polityka plików cookies
  • Oświadczenie o dostępności

Szkoła w sieci

  • Facebook
  • Google Plus
  • YouTube
  • Pinterest
  • RSS
  • Kontakt
Logo projektu Kuźnia Dostępnych Stron Logo Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji Logo Spółdzielni Socjalnej FADO Logo Fundacji PCJ Otwarte Źródła

Projekt Kuźnia Dostępnych Stron współfinansowany ze środków Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji

© JSzkoła - Nasza Szkoła. Wszystkie prawa zastrzeżone.

Mapa strony

Wróć na górę

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...